100% eco

Кофеинът – приятел или враг?

Кофеинът е открит от германския химик Фридрих Фердинанд Рундж през 1819 година. Той се съдържа в плодовете и листата на някои растения. Действа като стимулант на централната нервна система и има лек диуретичен ефект. И докато за някои хора започването на деня е немислимо без доза кофеин, то други са на напълно противоположно мнение. Кога обаче кофеинът ни е приятел и в кой момент се превръща във враг?

Кофеинът има множество положителни действия върху организма:


⦁Свива кръвоносните съдове, което помага за облекчаване на главоболието.
⦁Разширява дихателните пътища, заради което е изключително полезен при хората, страдащи от астма.
⦁Засилва метаболизма, поради което подпомага загубата на тегло.
⦁Причинява отделянето на мастни клетки в кръвния поток, което позволява на тялото да ги използва като енергия.⦁Повишава издръжливостта и намалява значително усилията по време на силова тренировка, което го прави подходящ за спортисти.
⦁Намалява мускулната болка по време на интензивни упражнения
⦁Регулира инсулина, което означава, че значително намалява риска от развитие на диабет.
⦁Намалява риска от развитие на болестта на Паркинсон.

Сред отрицателните ефекти на кофеина са:


⦁Може да причини безсъние, нервност и раздразнителност.
⦁Прекомерната му употреба може да доведе до висока киселинност в стомаха.
⦁Може да изостри съществуващите неразположения при хора със сърдечни проблеми - Но няма проучвания, които показват, че той влияе неблагоприятно на здравото сърце.

Как трябва да се приема кофеина?


За ежедневна употреба, каквато и форма да изберете, няма да сгрешите. Дали ще вземете дозата си кофеин от чай, кафе или шоколад – няма никакво значение. Ако обаче искате да регулирате теглото си с помощта на кофеина или пък да подобрите постиженията си във фитнес залата, ще са ви необходими по-големи дози. Тогава може да разчитате на английските кофеинови таблетки от Bulgar Herbs. Продуктът няма странични действия и може да бъде използван за дълъг период от време.